Jeg er for tiden i gang med de indledende øvelser til en opgave på universitetet. Til mit fag "Måling af processer" er jeg kommet op med den idé, at jeg vil undersøge Nyhedsavisens kamp for at få fat i læserne. At vænne dem til at bruge den avis, der (forhånbentlig for Nyhedsavisen) ligger i postkassen hver eneste morgen.
En af de bøger, jeg har læst til faget, hedder "Diffusion of Innovations" af Everett M. Rogers og handler om, hvordan nye fænomener (opfindelser i form af fjernsyn, bedre fjernsyn, kildevand på flaske, en ny udlændigepolitk) bliver adopteret blandt folk.
Jeg vil bruge teorierne fra bogen til at undersøge, hvad Nyhedsavisen skal gøre for at blive en succes. I dag sad jeg og researchede lidt. Nyhedsavisens ambition er, at en million danskere skal læse avisen hver eneste dag. Det synes jeg lyder meget ambitiøst, men ok, hvorfor ikke?
Skal nok skrive mere om, hvad jeg når frem til i min opgave senere :-)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar