27. juli 2012

Mountain Lion har begrænsede funktioner på min blot to år gamle MacBook

Apple leverer varen når det kommer til hardware. Men det er dyrt, og man skal helst have den allernyeste model, når der kommer opdateringer til deres styresystemer. Den nyeste udgave af styresystemet, Mountain Lion, er ingen undtagelse. Jeg har glædet mig til at opdatere, men men men… desværre er der nogle af de nye funktioner, der ikke kommer til at virke på min Mac, der har omkring to år på bagen. Jeg havde ellers set frem til Airplay Mirroring til et Apple TV. Mest fordi, jeg tidligere har haft kig på programmet Airfoil, der kan streame lyden fra din Mac til en Airplayenhed. Men desværre understøtter min, i mine øjne ikke særligt gamle, computer ikke denne funktion. Så jeg overvejede faktisk helt at droppe at opdatere. Men for 119 kroner er der stadig en del nye funktioner, der kommer til at virke. Jeg glæder mig til at bruge dokumenter i skyen, iCloud, efter jeg har smidt penge efter Apples skriveprogram til både Mac og iPhone/iPad i håb om, at synrkoniseringen mellem de forskellige enheder ville fungere uden knaster. Det har det så afgjort langtfra gjort, og jeg har stort set ikke brugt Pages på iPhone/iPad i det lille år, jeg har haft programmet. For desværre virkede funktionen slet, slet ikke fra telefon til computer. Man skulle gå ind på en hjemmeside, www.icloud.com, og downloade dokumentet. Herefter skrive videre, og så uploade igen. Frygteligt besværligt… Men den funktion kommer i Mountain Lion. Derudover glæder jeg mig til Notification Center på Mac og til at bruge den integrerede Reminders-app på min telefon. Tidligere har det i mine øjne været alt for besævrligt at bruge den fra en computer, fordi man så skal bruge iCal til Mac, som i mine øjne er et temmeligt håbløst kalenderprogram.


I skrivende stund er jeg ved at downloade..

Ingen kommentarer: